HTML

Bemutatkozás

Harmónia és szépség, egyensúly és egyediség és humor... minden, ami a lakást, a környezetedet az otthonoddá teszi :)

Friss topikok

Amikor a nyári szellő fellebbenti a porfátylat...

2014.07.03. 22:23 freya home design

Az előzőekben már írtam a mutáns bögrékről, és pedzegettem a tartósan dekorált szobák atmoszféráját... most folytatom :)

Szeret valaki port törölni ? Gyerekkoromban a hallban állt egy tálaló szekrény, pocakos, íves, ma döglenének érte a régi bútorok szerelmesei... én is szerettem, amíg el lehetett benne bújni, meg játszani lehetett vele, hogy megostromlom. Mondjuk a nagymamám nem vette túl jó néven a várostromot és az odatámasztott széket azonnal elkobozta, tekintettel a tálalón lévő tárlatra. Volt itt minden, ólomkristály tálak, vázák, bonbonierek, hamutartók, mind kézzel horgolt csipketerítőn ücsörgött békésen... Na de hogy ezek a pikszisek megtartsák a csillogást, meg a fényes bútor továbbra is csúszkálásra késztesse a legyeket, rendszeresen le kellett őket törölgetni, hetente legalább egyszer ! Először érdekes volt, aztán már untam. Közben fogyott is a készlet, mert az öcsém sikeresen belerántotta a járókába a cucc harmadát (életben maradt, őt valahogy elkerülték a bombák), meg én is elejtettem néha ezt-azt, meg néha szaporodtak, mert jött újabb cseh kirándulás és pótolták az eltört csilivilit. Akkor tanultam meg, hogy a portörlés nem az én műfajom...

Pár évvel később, mikor egy kurzuson a lakberendezés, energiaáramlás és az alkalmazott pszichológia összefüggéseiben - konkrétan feng shui tanfolyamon - a felhalmozott cuccokról, dísztárgyakról beszélgettünk, elhangzott egy mondat: a sok felesleges tárgy rontja a csí áramlását. Vállat vontam, na és ? Áramoljon máshol... na meg ki az a csí és miért érdekelne engem, hogy jól érzi-e magát ?

Aztán több költözés hatására rájöttem, hogy a csítől teljesen független szálon haladva, hogy ha nem lesz kevesebb cuccom, beledöglök az anyagmozgatásba és a lakásban csak tigrisbukfenccel tudom leküzdeni az akadálypályát... és nekiálltam szelektálni. Első felindulásból kivágtam a gimnáziumi tankönyveimet, a főiskolások egy részét is - istenem, hogy utáltam a statikát! - és erősen ritkítottam a FONTOS PAPÍROK kontingensét. Ez úgy 1,5 m3 papír volt, amit egy komplett iskolai osztály cipelt el a kuka mellől több fordulóban... Miután a srácok megnyerték a segédletemmel az papírgyűjtő versenyt, még kidobáltam ezt-azt, ami jóvátehetetlenül szemét volt, fületlen kosarat, több éve őrizgetett "megragasztom és újra szép lesz" dolgokat, lukas harisnyákat...

Aztán a következő nekirugaszkodásra, mikor rájöttem, hogy több könyvem van, mint polcom, és a 28 m2-es lakásom még mindig úgy néz ki, mint egy szardíniásdoboz belülről, elkezdtem könyvet selejtezni: először a kötelező olvasmányokat szatyroztam a következő generációnak, aztán azokat, amiket nem szerettem, de eddig elfért... neeem, könyvet nem dobtam ki, a család örült nekik :) Aztán a sci-fi gyűjteményem azon darabjait röptettem, ami csak a futottak még kategória volt... ezeket elajándékoztam egy ismerős kisfiának, aki szintén sci-fi-rajongó volt.

kupi.jpg

Többszöri saját lakás berendezés és költözés után kezdtem megtanulni, hogy minél több tárolóhelyet építek ki, és minél kevesebb porfogót halmozok fel, annál kevesebb port kell megmozgatnom a takarítások során. És ahogy megértettem a lényeget - a feleslegesen elrakogatott, érzelmi értékkel nem bíró holmik nem csak a lakást töltik meg, plusz munkát okoznak, útban vannak - a kitett holmik helyére olyan dolgok jöttek, amikre vágytam, de eddig valahogy nem volt rá pénz, senkinek nem jutott eszébe, hogy pont azt vegye meg nekem, és olyan lehetőségeket kaptam az élettől, amik új dolgok voltak, frissek, érdekesek, és pénzt hoztak.

Innentől fogadtam el azt, hogy helyet kell csinálni az új dolgoknak, ha változást szeretnél. Lehetőséget kell adnod az újnak, nyitottá válni, megszabadulni a felesleges ballaszttól.

A feng shiu azt tanítja, hogy működésképtelen műszaki eszközöket, törött dolgokat, száraz virágot, felesleges holmit, negatív érzelmű töltetű tárgyakat nem szabad megőrizni. Hiszünk a csíben, vagy nem, mindegy. A józan ész szerint sem szabad "szeméttel" megtölteni a lakást, és azt tárolni.

Miért ? Számoljunk !

Ma egy 50 m2-es panel kb 8 millió Ft-ért vásárolható meg normális helyen. Biztosan van olcsóbb is, de most vonatkoztassunk el ettől. Ha felújítod, az elektromos hálózat, az új fürdőszoba (vezetékek is), a konyha, parketta felújítás, festés, mázolás, esetleg ablakcsere alsó hangon is 2 millióba kerül. ez azt jelenti, hogy 10 millióért van egy 50 m2-es panel lakásod, aminek minden m2-e 200 ezer forintodba kerül. Na most csak egy db ótvar fotelt tárolj kegyeletből, mert nem akarod ki kidobni, bár tökéletesen felesleges, útban van és nem megy semmihez - 200 ezer forintnyi helyet foglalsz vele. Ha egy raktárt bérelsz neki, olcsóbban jössz ki. Ezek után mennyi rossz bútort, ócska tv-t, mikrot, csetreszt akarsz tárolni a lakásodban ?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freyahomedesign.blog.hu/api/trackback/id/tr406470769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása