HTML

Bemutatkozás

Harmónia és szépség, egyensúly és egyediség és humor... minden, ami a lakást, a környezetedet az otthonoddá teszi :)

Friss topikok

Mi legyen az ajándékok sorsa, avagy hány bögre kell egy lakásba ?

2014.07.03. 19:15 freya home design

Hmmm :) Attól függ... - mondaná egy régi tanárom a főiskoláról, aki minden kérdést azonnal több kontextusból vizsgált...

Vannak, akiknek nincs szíve megszabadulni az ajándékba kapott dísztárgyaktól, mindent lelkiismeretesen kitesznek a polcra, vitrinbe, mert ez az anyóstól jött 15 éve karácsonyra, ezt nászajándékba kaptuk Joli nénitől, ezt a ballagásra Jenőkétől (aki azóta Jenő bácsi), ezt a gyerek csinálta saját kezűleg karácsonyra, ezeket az Adrián vettük '97-ben, és még sorolhatnám... Ezek a tárgyak megszállva tartják a lakást, az őrületbe kergetik mindazokat, akik kénytelenek takarítani, és legtöbbször csak kaotikus egyveleget alkotnak.

Mi a teendő, ha úgy érezzük, hogy a lakás egyre szűkebb és kezd ránk omlani a polcokról, a szekrény tetejéről a ... minden ?

Először is át kell gondolni, mit akarsz tenni ? Ha jó az neked, hogy az 1997-es Szigetfesztiválról hozott nyalóka fekete szőrösen pislog a polcon és az évek során szimbiózisba lépett a ballagásra kapott plüssbagollyal, ami meg közben megőszült, hagyd a fenébe és ne foglalkozz vele... majd egyszer a barátnőd (barátod) kellően empatikusan a távollétedben lerohan vele a szemetesautóhoz és addig ott fog állni mellette, míg be nem darálják szilánkokra.

Ha nem egészen így gondolod, és néha szoktál takarítani (legalább festés után), akkor nézz fel a polcra, számold meg, hány bögre van ott, amit karácsonyra, születésnapra, minden ünnepre minden ismerőstől és rokontól  begyűjtöttél, és szörnyedj el ! Gondolkodj el azon, mi a fenének tartasz annyi bögrét, aminek a töredékével a 100 tagú cigányzenekart és teljes családjukat ki tudnád szolgálni ? Miért van a szekrény tetején 60 váza, köcsög, iparművészeti rettenet és porfogó felsorakoztatva ?

Miért ? Mert így szoktuk meg ? Mert a család elvárja ?

20140703_190342.jpg

Én tulajdonképpen azért kezdtem bögréket gyűjteni, mert szerettem teázni, utáltam a trendi unalmas készleteket és teszett pár vicces bögre... a kitett 4-5 kedvenc viszont nekiállt szaporodni. Atyaisten, milyen genetikai mutációt hoztam haza ? Karácsonykor, húsvétkor, szüli- és névnapkor, augusztus 20-án és még a szomszéd költözése tiszteletére is lebabáztak! Próbáltam gazdit keresni párnak, ajándékozgattam őket ide-oda, de csak jöttek az új szülemények :(

És akkor döntöttem: ivartalanítom őket ! Nem hozhatnak létre új utódokat !

A tenyészetet 3 éve a költözéskor felszámoltam, szívbéli kincseimet elcsomagoltam, elraktam, a feleslegesnek ítélt daraboknak gazdit kerestem, elajándékoztam... Most 3 év után döntöttem úgy, hogy a konyhában kirakom őket egy frissen megálmodott polcra - ami nem bővíthető - a következő felirattal: NEM kérek több bögrét ajándékba !

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freyahomedesign.blog.hu/api/trackback/id/tr546470683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása